tisdag 18 oktober 2011

För länge, länge sedan...

Eftersom jag nu äntligen förstått hur scannern i min "nya" skrivare fungerar blir det nu plats på bloggen för det som med en fackterm kallas "gammalt mög":



Och det första inlägget handlar om min nya profilbild ovan. Detta smickrande porträtt är som ses både signerat och daterat av den redan då så professionell Mats Jonsson. Jag hoppas naturligtvis att hans karriär fortsätter i raketfart så att bilden blir värd sin vikt i guld snart.

Bilden ritades alltså av Mats 1994. Så vitt jag kommer ihåg så är repliken autentisk. Att jag redan för sjutton år sedan skulle pikats med åldersreferenser är, fortfarande, obegripligt. På den tiden bodde jag i Uppsala. Att jag vet att bilden ritades på Uplands nation en sen fredagskväll (eller tidig lördagsmorgon) behöver inte förklaras för den som var med då. Dessutom vet jag att den är ritad på hösten, troligtvis i oktober, eftersom pappret är en Oktoberfest-dekoration. Det enda jag väl inte vet är om Fraso någonsin kom?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar