tisdag 3 juli 2012

Fenris Wolf 5

Jag har tidigare skrivit om att jag köpt samlingsutgåvan av Carl Abrahamssons "The Fenris Wolf". Detta projekt verkar fortfarande leva för nu kommer ett femte nummer. Det utlovas innehålla:
psychedelic William Shakespeare, secret societies, Rosicrucians, Illuminati, neurological interpretations of magic, the esoteric gardens of Quinta da Regaleira in Portugal, Italian witchcraft, Pierre Molinier, Derek Jarman, the I Ching, Geomancy, the logic of evil and vice versa, Remy de Gourmont, Aleister Crowley, Liber AL vel Legis, Macedonian vampires, Satanism, Goethe’s Faust, and the creation of a “mega Golem”
Om man (som jag) inte har deras nyutgåva av Edward Bulwer Lyttons "Vril: The Power of the Coming Race" så kan man köpa båda i ett specialerbjudande. Se Eddas nyhetsbrev för mer information.

2 kommentarer:

  1. Känner du till det svenska undergroundförlaget Eskapix Press?

    http://www.eskapixpress.se/

    SvaraRadera
  2. Nej, jag kände inte till dem men det ser ju intressant ut. På rak arm tror jag dock att jag inte känner igen någon av skribenterna, även om en del ämnen känns välbekanta.
    Verkar också ha en rolig blogg.

    SvaraRadera