tisdag 21 augusti 2012

"En opieätares bekännelser"

Mohammed Omar kommer att ge ut en ny bok kallad "En opieätares bekännelser" med undertiteln "Postislamismen ur ett personligt perspektiv" där han berättar om en "tre år lång intellektuell snedtändning" och om "och om religionens ljuva men livsfarliga opium". Mer om boken här. I ljuset Omars avståndstagande från antisemitism skall det bli intressant och se vad som sker med Studiegruppen Aguéli där ju många av de tidigare talarna kritiserats just för antisemitism.

2 kommentarer:

  1. Intressant, ska kollas upp!

    SvaraRadera
  2. Jag har beställt mitt ex. Efter att boken nu "nedklassats" till "småskrift" tänkte jag nog försöka läsa den också när jag får den. Jag har sedan tidigare Omars bok "Islamisten" i bokhyllan men den har ännu stått orörd.

    SvaraRadera