onsdag 9 juli 2014

Rapport från en vapenmässa

I somras besökte jag min första vapenmässa: Eurosatory i Paris. Eurosatory är "THE LARGEST INTERNATIONAL Land and Air-Land DEFENCE and SECURITY EXHIBITION". Nedan följer några av mina bilder från mässan.

På den här mässan kan man köpa vapen för att döda människor på jätte-jättelångt håll,
på jättelångt håll,
på långt håll,
på håll,
på nära håll
och på jättenära håll.

Det är vad jag kallar valfrihet.

Eftersom jag är på en vapenmässa saknas det inte svenska företag: en egen paviljong och montrar för företag som Saab, Flir, med mera.


 
Bäst på mässan var Bofors Test Center som i sin monter bjöd på Kanonvodka, snacks och direktsända explosioner från Karlskoga.

Indien och Pakistan hade sina montrar 20 meter från varandra.

Observera pakistaniernas slogan "Tested in labs. Proven in battle fields".

Alla sorters människor besöker en vapenmässa.

2 kommentarer:

  1. Den sista bilden låter som något som sker på extremt jättenära håll men man lär inte dö av det om man tänker på att skydda sig.

    SvaraRadera
  2. Det som på det hela taget saknades var nog ändå obeväpnad närstrid. Kurser i asiatiska stridsteknik o.s.v.

    SvaraRadera