tisdag 12 april 2016

Så arbetar Gud

Lånar detta exempel på Guds gärning från Ben:
En härlig upplevelse: Följer SHL-slutspelet och såg matchen mellan skellefte och Växjö i lördags, den 9/4. Håller såklart på Växjö i mötet mellan dessa lag och blev mycket bedrövad när skellefte vände och vann. I slutet på matchen, INNAN det var avgjort hörde jag Herren tala till mig: "Växjö hinner ifatt." Den rösten som är Herrens röst känner jag igen,  jag har hört den många gånger förut, pris ske Gud och Lammet! (I matchens slutskede förstod jag att Herren menade i serien bäst av sju och inte slutresultatet i just den matchen.)
Idag spelade skellefte och Växjö igen, den 11/4 2016. Skellefte leder med 3-1 inpå sista perioden och allt tyder på ännu en vinst för västerbottningarna och jag börjar undra om inte Gud har lurat mig med sitt löfte om att "Växjö hinner ifatt." Så kommer reduceringen 3-2 till Växjö, Växjö tar ut målvakten som oftast gör det enklare för motståndarlaget att punktera matchen. 19:50 i tredje perioden är det tekning i skelleftezonen och jag tänker  uppgivet "Nu går inte Herrens Ord i uppfyllelse". Under tiden ber jag att Jesus ska hjälpa. Så slänger en växjöspelare iväg pucken mot målet, lite löst, pucken kommer i retur och en annan spelare slår på volley in pucken i mål, 19:59!
19.59!!! 3-3!! I SISTA SEKUNDEN GICK PROFETIAN, HERRENS ORD I UPPFYLLELSE!!!! Käre Gud! Förlåt mig, Herre för att jag tvivlade!
Så kommer förlängningen, skulle skellefte vinna så var hoppet ute för Växjö i slutspelet om en ev SM-final. Och efter ca en kvarts spelande, när spelet har växlat mellan båda lagen, så gör Växjö mål 4-3 och "hinner ifatt! Pris ske Gud och Lammet för uppfyllelsen av sitt Ord till mig! Halleluja!
2 Petrus Brev 3:9 "Herren fördröjer icke uppfyllelsen av sitt löfte, såsom somliga mena att han fördröjer sig. Men han är långmodig mot eder, eftersom han icke vill att någon skall förgås, utan att alla skola vända sig till bättring. " Denna sak skedde tror jag, för att Guds Ord som kom till mig, skulle gå i uppfyllelse och inte bara för Växjös vinst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar